Fredag 03.09.2010 kl 11:57

Del på Facebook
Caro
Skrevet 26.11.2008 - 09:36

Islandsk Fårehund

Signatur

Caroline, Toya Og Ima

Varsle

Caro
Skrevet 25.10.2008 - 15:25

Islandsk Fårehund

Voff Voff :D

Signatur

Caroline, Toya Og Ima

Varsle

lisamh Gravdal
Skrevet 26.10.2008 - 13:16

Islandsk Fårehund

Hroftur og Dimmalimm

Signatur

www.sagaheimen.com

Varsle

Laila Mosjøen
Skrevet 26.10.2008 - 13:44

SV Islandsk Fårehund

Laika =)

Signatur
Varsle

ZitoogMarco Svelvik
Skrevet 26.10.2008 - 22:47

Islandsk Fårehund

Marco(Grimur av tussvoll)

Signatur
Varsle

Toneh
Skrevet 28.10.2008 - 10:29

SV Islandsk Fårehund

Hadde en islender tidligere (vokste opp med den). Flott rase om man tåler bjeffing.

Signatur
Varsle

Laila Mosjøen
Skrevet 05.11.2008 - 18:02

SV SV Islandsk Fårehund

Hva het den? =)

Signatur
Varsle

Laila Mosjøen
Skrevet 05.11.2008 - 18:03

Islandsk Fårehund

Hva synes dere er pluss og minus med rasen? Så kan andre lese litt om erfaringer vi har og hjelpe dem som vurderer Islansk Fårehund eller allerede har en Smile

Signatur
Varsle

ZitoogMarco Svelvik
Skrevet 09.11.2008 - 12:37

SV Islandsk Fårehund

Islendingen min er bare en helt fantastisk familie hund som er kjempe snill og tolmodig. Jeg bruker han litt i agility noe som han liker godt. lystrer godt og er veldig sikker men er dessverre litt treg.. Ellers er rasen veldig lettlært(litt stae til tider) ellers så er dem med på det som er gøy sånn som alle andre hunder. Det eneste som jeg syns er et minus er i at de bjeffer litt mye..:( Men det er jo faktisk sånn at de er avlet til å jage fugl ved å bruke kjeften så er litt dumt å klage for mye på det når man først har en islending... Jeg er i hvertfall veldig gla og fornøyd med min hund:D

Signatur
Varsle

linnharjo Tretten
Skrevet 13.11.2008 - 17:50

Islandsk Fårehund

Jeg har selv 2 stk !Smile

Enig med det jeg leser her, både det positve og negative !
Hvertfall når det gjelder bjeffing, de har jo en tendens til det vist man ikke får slutt på det fra man er valp.

Signatur

Linn Harjo

Varsle

Toneh
Skrevet 22.11.2008 - 16:44

SV Islandsk Fårehund

morsomt at en islandshund gjorde det så bra på NKK-utstillingen i går (21.11). :=)

Signatur
Varsle

ZitoogMarco Svelvik
Skrevet 25.11.2008 - 20:28

SV SV Islandsk Fårehund

Jeg vet, Hun er veldig fin, møtte henne når jeg var i Danmark for noen sommere siden. Hun ble BIR og min hund ble BIM:) Er vel en av de peneste tispene jeg har møtt..Synd hun ikke er norsk:( hehe

Signatur
Varsle

linnharjo Tretten
Skrevet 26.11.2008 - 09:36

SV SV SV Islandsk Fårehund

Jeg var på NKK utstillingen på Hamar.

Jeg synes ikke den tispen som vant viste seg fint. Hun hadde ikke oppe halen, ørene. 
Jeg har mer sansen for de som virkelig viser seg frem, og beveger seg som en gjeterhund skal.

Tispen var sikkert fin, for de som liker de små og litt mer "butte" typene :-)

Signatur

Linn Harjo

Varsle

gryssli Vinje
Skrevet 12.01.2010 - 16:32

Islandsk Fårehund

Er helt ny her inne og vet ikke helt hvordan man svarer, men prøver meg alikevel..:-)

Vi har hatt Islandshund sammenhengende siden -92 frem til i våres, totalt 3 stk og har egentlig ingen erfaring med at de er mer bjeffete enn mange andre raser.. Våre har stort sett kun bjeffet når de hadde en grunn til det, feks om hestene rullet seg, om det satt en fugl litt for nærme matkoppen, en nærgående elg på jordet og slike ting. Har aldri hatt hunder som har bjeffet uten grunn. Så syns ofte de blir litt feil fremstilt i forhold til det med bjeffing, høres jo ut som om de bjeffer konstant. Men, mulig det er vi som har vært heldige:-)

Forøvrig har vi nå fått i hus vår fjerde hund av samme type, og han er veldig stille av seg. Kommer et par bjeff om han hører bråkete unger eller noen synger opera på fjernsynet. Og da syns jeg han har all grunn til å bjeffe! ;-)

Signatur
Varsle

Havanaislove Asker
Skrevet 13.01.2010 - 23:48

SV Islandsk Fårehund

Ble en gang kjent med en Islander-valp ved navn Marco, han var såå herlig! Rasen er utrolig vakker.

Signatur

"He is your friend, your partner, your defender, your dog. You are his life, his one love, his leader. he will be youres, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy such devotion" 

Varsle

Hunden login

Siste svar i forum